maandag 20 oktober 2008

Vriendschap



Een vriendschap bouw je niet in een dag op. Het is meestal gebaseerd op vertrouwen. Afstand speelt geen rol, vooral in onze moderne communicatie tijdperk. Een vriendschap moet je onderhouden. Men zegt ook uit het oog uit het hart, dat gaat niet altijd op. En vooral nu met de moderne communicatie technologie. Je hebt niet alleen om op de oude manier brieven schrijven en posten en foto's meesturen om het in stand te houden.

Suradal en ik hebben vanaf het begin van onze kennismaking via e-mail regelmatig contact. Eerst ging het over onze muziek-hobby. Later werd het over onze omgeving, waar we zijn opgegroeid. En zo leerde ik langzaam Indonesie kennen, ondanks dat ik nog niet ben geweest. Het ging zelf zover, dat hij over zijn liefdesverdriet ging vertellen. Over zijn vriendin die vandoor ging met zijn beste vriend.
Zijn eerste kennismaking met Tabeta was ik ook al op een heel vroeg stadium op de hoogte gesteld. En zelfs foto kreeg ik te zien. Ja, en je weet hoe dat toegaat. Het ging zo snel, en hij meldde me pas een maand van te voren dat hij gaat trouwen. En dat was voor mij te laat om onvoorbereid naar Indonesie te gaan.

En nu jaren later, en ze hebben inmiddels een zoon (Kenan), hebben we nog steeds kontakt. Niet dagelijks, zeker 1 keer per week e-mail en of een SMS. Ook zijn hele familie ken ik ook. Hij is mijn Indo broer geworden.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog