zondag 26 oktober 2008

Sumur tuju


Een loopafstand van Ibu Sumi en Pak Sayat huis ligt "banyu motto". Het is een grot en er stroomt bronwater uit. Jullie kennen misschien film van "Sumur tuju". Ik was toen 10 jaar oud, denk ik, dat ik betreffende Indonesische film had gezien. Ik snapte toen ook niet zoveel van, maar liet toch een indruk bij me achter. En "banyu motto" is een van de befaamde putten uit betreffende film. En het is ook verhaal op zich. Hoe het allemaal precies is, kan ik helaas niet vertellen.
Ook hier in de buurt was de schuilplaats van Soekarno tijdens de onafhankelijk strijd van Indonesie in de jaren 40.
's Middags daar gaan zitten is het heel fijn en er waait een briesje wind. O, en als ik terugdenk wil ik weer teruggaan om te genieten van het rustige omgeving ver van alle industrie en drukte van het opgejaagde Europese samenleving.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog