vrijdag 24 oktober 2008

Luchthaven



Op het luchthaven van Jakarta en wachtend op onze volgende vlucht naar Yogyakarta en bijkomen van het lange vlucht vanuit Amsterdam naar Jakarta via Kuala Lumpur. Vanuit Jakarta naar Yogyakarta hadden we met Garuda Airline gevlogen ondanks negatief advies. Hier in Jakarta moesten we uitchecken en onze koffers pakken en weer laten inchecken. Ook op de terugweg was ook hetzelfde geval. Heenvlucht was heel goed verlopen en echt geen klachten. Voor onze terugreis waren we heel vroeg op het luchthaven van Yogyakarta. Ach ja, wachten vinden we niet erg, liever te vroeg dan te laat. Er worden regelmatig gevlogen tussen Yogyakarta en Jakarta. Om de 1 a 2 uur is er een vlucht. Vliegtuig voor onze vlucht was dan vertrokken en het vertrekhal is dan leeg en begint dan weer passagiers binnen te lopen om samen met ons naar Jakarta te vliegen. Na een minuut of 10 landde er weer een Garuda vliegtuig en wat zagen we dezelfde passagiers kwamen naar buiten en liepen weer het vertrekhal binnen. Nou we beginnen ons zorgen te maken. Wat is er nu weer? Er waren passagiers met ademhaling problemen, luchtverdeling (verversing) in het vliegtuig was niet in orde. O ja, daarom negatief advies. Nu maken we wel zorgen voor onze eigen vlucht, maar dat was gelukkig goed verlopen. Het was trouwens een ander vliegtuig.
In Jakarta moesten we onze koffers weer wegen. En.....? We hadden overgewicht, 5 kg te veel. Ik zei kan toch niet ik had in Yogya ook gewogen en daar was er niks aan de hand. Ik deed niet moeilijk en wilde het betalen, maar ik moest ook luchthaven belasting betalen. En ik zei kan ik in Euro betalen, want ik heb geen Rp meer. Dat kan wel, natuurlijk tegen een hogere koers en ineens hoefde ik voor het overgewicht niet meer te betalen.
We vertrokken naar Kuala Lumpur en bleef daar een week. Intussen hadden we een paar spullen bijgekocht en in de koffers bij geduwd. En weer gewogen op het luchthaven en wat blijkt nu. Onze totale koffers gewicht waren maar 40 kg en niet eens overgewicht. Ze hadden ons toch belazerd in Jakarta. Mijn eigen Javaanse broeders.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog