zondag 21 september 2008

Gunung Kidul


Gunung Kidul is een gebied ten zuiden van Yogyakarta. Waarom voel ik me zo aangetrokken? Ja, mijn overgrootmoeder (Simbah buyut) kwam uit Wonosari en dat ligt in Gunung Kidul. En daarnaast heb ik een vriend leren kennen via internet sinds 2001. Ik heb regelmatig contact met hem, in het begin alleen via e-mail. Bij onze eerste bezoek in Indonesië in 2004 heb ik hem voor het eerst ontmoet. En zo, heb ik meer vertrouwen in hem en ook zijn familie leren kennen. Het is zeer aangenaam, wat ik eigenlijk niet verwacht. Door het warme gevoel dat hij ons geef voel ik me thuis in Gunung Kidul. Om onze vriendschap te verbeteren en onze band te verstevigen ben ik in 2007 weer naar Java gegaan en voornamelijk omgeving Yogyakarta te bezoeken. Een overnachting in Wiladeq bij Suradal en zijn gezin hoort ook erbij. Ze geven ons het gevoel dat wij gewoon erbij hoort bij zijn familie. Nu na bijna een jaar heb ik nog regelmatig contact met zijn schoonouders zowel SMS als telefonisch.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Missing Link gevonden.....

Anoniem zei

mbak Tabita..manis lho..

Zoeken in deze blog