zaterdag 27 september 2008

Wedang


We hadden toch veel lol gedurende onze reis in Indonesie . Om eigenlijk al onze ervaringen zo op te schrijven lukt het niet in 1 keer. Ik probeer dan ook om het zo frequent mogelijk te schrijven.
We zijn in Nederland gewend om 1 keer warm te eten en onze ontbijt en lunch is het meestal brood. We moesten onze gewoonte in Indonesie dan ook omgooien en gewoon meedoen zoals daar normaal is. En dat is 3 maal daags warm, ontbijt, lunch en diner. En dat gaat gevarieerd, van nasi putih, nasi kuning, nasi rames, dus alles met rijst en verzin maar wat erbij het nasi kan om te eten. Bij het eten hoort natuurlijk ook drinken erbij, ’s morgens begin ik met koffie en daarna thee. Eerste keer dat ik thee op Java had gedronken had ik tot mijn spijt niet gezegd dat ik thee zonder suiker drink. Dat moet je zeker erbij zeggen als je thee besteld. Ze hadden thee met suiker voor mij geserveerd (dus niet apart, al in geroerd). Bij het eerste slok, was ik echt geschrokken, waaauuuw, bah, zo zoet. Ja, als je normaal geen zoetigheid gebruik in je thee dan is het echt zoet. Ik ben namelijk diabeet. En dan zei ik tegen Margriet, ik weet nu wel waarom er hier heel veel mensen slechte tanden hebben.
Akeh sing podo ompong. Terus aku di mblajari nek njaluk wedang teh kudune nembung teh tawar

1 opmerking:

Anoniem zei

hahahaha, mongsok wong2 seneng ngobe wedang legi temen toh.....ora koyo madu toh....hihihi
en mas, ook ik ben eerlijk gezegd niet zo dol op brood, voor mij kan ik best by ontbyt en lunch, rijst gebruiken, aku wis gewend....voor mij maak het niet uit, opo sing enek yoh iku tah pangan of t nou rijst of brood is.

Zoeken in deze blog