vrijdag 19 september 2008

Reizen


Behalve van muziek houd ik ook van reizen. In de afgelopen jaren ben ik naar vele plekken geweest. En telkens weer wil ik naar iets nieuws zoeken. Er zijn genoeg mooie plekken op deze aardbol om uit te zoeken. Mijn jeugdwens was toen om naar de oorsprong van mijn grootouders te gaan. En dat heb ik gelukkig ook kunnen realiseren. In 2004 ben ik geweest met een groep, inclusief mijn moeder om door Java te gaan trekken met de bus. We hebben mooie en aantrekkelijke plekken gezien. Wat mij wel aantrekt is de taal (het Javaans), en ik vind het geweldig om terug te gaan naar mijn oorsprong en daar het Javaans met de lokale bevolking een gesprek te voeren. De mensen keken mij zo bewonderend aan, en dan vroegen ze: "Hoe kan je dan nog zo goed Javaans praten". Het was zo fascinerend dat ik in 2007 weer ben geweest en dit keer om Yogyakarta en omliggende plaatsen beter te kennen. Bij het laatste bezoek overnachten we bij een goede vriend, die ik al sinds 2001 contact heb. Hierover wil ik volgend keer op ingaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Apik2 mas Ruben, mugo2 pesedulurane nganti tutug yo..succes.
Tak enteni cerithone seteruse!

Salam manis
Rien & Bob

Anoniem zei

Kesuwun yo Mbak, tak ceritake coro londo wae. Ben keluargoku Jawa asli Suriname melu dunung.

Zoeken in deze blog