donderdag 20 januari 2011

Grot in Gelaran

In 2004, 2007 en 2010 hadden we het bezocht. En nog geen toeristisch plek en staat ook geen stip in de reisgidsen. Het is een plek dat ik zeker blijft bezoeken als ik op Java ben. Het gaat niet alleen omdat ik de mensen ken, maar ook de omgeving is mooi. Het is zeker waard om te bezoeken. Op loopafstand van huize Ibu Sumi en Pak Sayat kan je stukje historische plek en ook een stukje natuur bewonderen. Door de mensen in Gelaran (Gunung Kidul) wordt nu de mogelijkheid geboden om in de grot te gaan. Voor een bedrag van IDR 50.000,- per persoon krijg je een rondleiding in de grot en eten. En je raadt het, je mag eten bij Ibu Sumi, ja ze kan echt lekker koken. En ze praat Javaans zoals wij in Suriname. Dus beste lezers ben je van plan naar Indonesiƫ te gaan en je bent in Yogya voor 1 a 3 dagen, maak dan gebruik om een dagje naar Gelaran te gaan. Wil je echt naar toe gaan neem contact met me op en geef ik u verder adviezen hierover. Hierover heb ik al meerdere berichten over geschreven.

Lees ook:
Sumur tuju
Pak Sayat en Ibu Sumi
Sawa

1 opmerking:

Anoniem zei

Sungguh menyenangkan bila bisa berkunjung ke Gua Gelaran.

Zoeken in deze blog