zaterdag 11 december 2010

Reis tip

Ik heb het mogen ervaren. En het was niet leuk. Mijn paspoort was gedurende mijn laatste reis minder dan 6 maanden geldig. En in de meeste Aziatische landen is dat een vereiste dat het op zijn minst 6 maanden geldig is als je het land binnenkomt of verlaat. Ondanks een goede voorbereiding, ook al zeg ik zelf, is het mij ontgaan om te checken. Tijdens ticket reservering was het nog meer dan 6 maanden geldig, daarom valt het niet op. Ik kon nog net Singapore verlaten, maar Hongkong weer uitgaan was het een probleem. Een airport ambtenaar in Singapore had mij hierover gewaarschuwd. Zodoende was het al op mijn eerste dag in Hongkong ambassade/consulaat gezocht en een noodpaspoort aangevraagd. Gelukkig was er in Hongkong een consulaat aanwezig, anders was het weer een zoektocht.
Dus "I am lost in Hong Kong".

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog