dinsdag 7 oktober 2008

Yogya Music


Waar kunnen we vanavond naar toe? Het is niet zo moeilijk, ik pakte een lokale krant en alle advertentie doorlopen. En ik zag een muziek advertentie.

We houden van muziek en daar stond een optreden van diverse lokale bands. Ik pakte de telefoon om meer info te vragen en aan de andere kant van de lijn klonk: "Gratis Pak, you don't have to make a reservation". Dat is interessant, we noteerden het adres, en 's avonds na het eten pakten we een taxi om er naar toe te gaan. Voor 15.000 Rp (1 Euro) had een taxi ons op de plaats van bestemming gebracht.

Daar aangekomen was het nog nagenoeg leeg, net te vroeg, ja we waren gewend om op tijd te zijn. Het was later begonnen dan gepland, oke dat was niet zo erg. We bleven rustig zitten en intussen namen we de tijd om de mensen (andere bezoekers) te observeren. Het waren allemaal jonge mensen. De meisjes droegen bij aankomst nog hoofddoekjes (islamitisch gewoonte), maar kort daarna liepen ze zonder hoofddoekjes en met hippe kleren. O, mooi van huis vertrokken als heel beschaafde meisjes, en je weet niet wat ze allemaal buitenshuis uitspoken.
En nu over het muziek. Ik verwacht een rustige popmuziek of campursari. Mijn verwachting was helemaal niet juist. Het waren allemaal rockbandjes, ik geloofde mijn oren eerst niet. Het werd toch heel druk bezocht. Zo te zien houden de tieners van Indonesie van Rock muziek en wel Hard Rock. Ondanks een muziek genre wat we niet hadden verwacht hadden we toch genoten. Je kon gewoon zien hoe de bescheiden Javaan kan losbarsten met hun muziek.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ok. I found an information here that i want to look for.

Anoniem zei

Moest toch wel lachen by het lezen van deze blog, want dan denk ik terug a/d javanen toen in sur.
Heb destyds ook vriendinnen in Sur in mijn jonge jaren, waar de ouders helemaal geen toestemming gaven om naar paty's te gaan. Alhoewel nu zie je nog steeds, ondanks de moderne tyd, het nog streng is in Indonesie wat betreft het uitgangsleven in het byzonder voor de jongedames.....zoiets van je moet je toch netjes kunnen gedragen als meisje, want dat wordt gewoon van je verwacht.
Maar afgezien daarvan heb je toch de sfeer kunnen proeven (meemaken) en dat was een hele ervaring om het te beleven.

Zoeken in deze blog