zondag 28 september 2008

Mas Pras


Het verblijf op Gunung Kidul was aangenaam voor mij geweest. We brachten ook een bezoek bij Suradal broer, Mas Pras. In 2004 had ik al met hem kennis gemaakt, maar niet de gelegenheid gekregen om bij hem thuis op bezoek te gaan. Laatst waren we eerst bij hem op de zaak (winkel) en daarna bij hem thuis gegaan. We waren niet zo lang gebleven, want we moesten verder gaan om ook bij andere families te bezoeken (mampir). Familie van Suradal spraken het gewone Javaans met ons (ngoko). Dat maakte dan voor ons nog aangenamer, alhoewel niet alle woorden bekend waren bij mij. Omdat toch meer dan 90% bekende woorden werd gesproken was dat gemakkelijker om te verstaan. En dan de weinige woorden die ik niet begreep, vroeg ik gewoon wat het betekent.

1 opmerking:

Anoniem zei

Overal moet er gemampeer worden yoh...wong jowo yoh ngono yoh...gastvriendelijkeid zit in ons bloed....

Zoeken in deze blog