maandag 29 september 2008

Dessa


In de dessa (kampong) zijn de huizen te vergelijken met de huizen van Suriname van zo'n 30 jaar terug. Bij mijn laatste familie bezoek in Suriname had ik trouwens geen meer gezien. Ik kan me nog mijn mbah buyut huis herinneren en zag er ongeveer hetzelfde uit. Als je binnen ging zag je dan ook dezelfde indeling. Dus ik waande me ook terug in de tijd bij mijn simbah.
Het thuis gevoel krijg je dan in de kampongs weer terug, omdat het je weer terug in de tijd brengt. Kijk maar op de foto hoe mbah wedoh zit, alleen de bromfietsen moet je wegdenken. En dan ben je weer terug in de tijd. En de tampa voor haar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Doet me denken aan lang vervlogen tyden, en waan me terug in die tyd toen de wegen nog niet geasfalteerd waren, toen alles nog ongerept was....en dan zie ik mijn mbah lanang en mbah wedoh die zo voor het huis zitten tegen de middaguren....marake kelingan djaman sing wis ora ono....

Zoeken in deze blog