zondag 1 februari 2009

Suriname thuisland?


Ik woon al een aantal jaren in Nederland en ga ook vaker terug naar mijn geboorteland om familie en vrienden op te zoeken. Dat niet alleen, ook om rust en energie op te zoeken. In mijn ouderlijke huis kan ik mijn rust vinden. Rust zoeken lukt niet altijd, maar alleen het gevoel dat je in je ouderlijke omgeving bevindt maakt het al heel wat. In Suriname voel je thuis, in Indonesie voel ik me aangetrokken en erbij horen. En dan vraag je je af, waarom woon ik dan in Nederland. Een echte verklaring is moelijk te zoeken. In het leven zoekt men geluk en zekerheid en dat heb ik in Nederland gevonden.
Terug in Suriname vind ik het altijd fijn, vooral het samenzijn met de familie. En dan na een week of 2 wil je toch naar huis (Nederland). Je vraagt dan af: Waar hoor ik eigenlijk thuis? Ja, ik voel me in Suriname, Indonesie en Nederland thuis. En het geluk heb ik in Nederland gevonden.

3 opmerkingen:

Silvie zei

Mangon lan kerdjo ning negoro londo...naming atine isik keri ning negoro Suriname....

doddy mendro zei

sing penting wis iso ngrasakke kabeh; lemah jowo, suriname, lan londo...

Dotje zei

Niets voor niets zegt men: Peh ie kumba tei berie...liefde en hart voor Suriname, ons geboorteland, zal nooit en te nimmer vergaan...

Zoeken in deze blog