zondag 3 november 2013

Lekker eten

Overal wordt er gegeten. Tijdens mijn reis maak ik gebruik om vreemde eten te proeven. Hoe vreemd het ook uitziet zal zijn weg naar mijn tong wel vinden. Zelf ben ik opgegroeid met Surinaams-Javaans eten. Dus mijn smaakpapillen is zo ingericht, maar ik sta open voor nieuwe smaken. Ik ben geen keukenheld, dus meer gericht in het eten. Persoonlijk vind ik zelf het Surinaams-Javaans eten qua ingrediënten eenvoudig en het wordt niet zoveel gevarieerd. Op Java waar mijn ouderlijke keuken van afstamt merk ik het eenvoud. Surinaams-Javaans is lekker ik ben mee opgegroeid, dus ik houd nog altijd van mijn Lelydorpse sambel petjel. En als ik een waardering moet geven van welk plaats het eten het lekkerst is, dan zeg ik van Singapore. En daarna van Bali en van Midden Java. Midden Java bedoel ik waar ze gewoon thuis eenvoudig eten serveren. Tijdens onze laatste reis in Thailand heb ik wel een lekkere sambel trasie. We hebben gevraagd hoe ze het maken en nu kunnen we zelf thuis maken. O dat is lekker.



Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog