woensdag 2 februari 2011

Cultuur

Tijdens jouw vakantie een culturele attracties kunnen meemaken is puur toeval. En dat hadden we ook meegemaakt in Gunung Kidul. Het is een genot om zoiets te mogen meemaken. Ik moest mijn camera alle richtingen draaien om de bijzondere dingen te kunnen vastleggen. Waar moet je dan richten, want elk hoek kan je het vastleggen. Hoe de mensen zich gedragen. Hoe de dansers zich bewegen. Het was ook heet en op een gegeven moment was ik helemaal bezweet en een schaduw moeten opzoeken en even tot rust te komen. Ja, ik had echt genoten.

Lees ook:
Markt Wonosari
Gunung Kidul

2 opmerkingen:

Wiku Sanyoto zei

Javaanse cultuur moet behouden blijven.Mas Ruben...aku belajar boso Londo.He..he..

SanggarSupo zei

Nah.........itu dia,als je toch daar ben moet je dit soort dans optreden niet missen.
Op Surabaya word dit op het eind van de middag gehouden,biasanya hampir malam baru Jaran Kepang mulai,de Reok vind ik machtig,door een kleine man gedragen door het op te bijten van de masker.
Kuat nyokot zeggen ze daar, ha ha ha,nee.........ik vind deze momenten heel leuk om het mee te maken.Dank dat we het ook mogen weten van jullie vakantie in Indonesia,salam.........Sheila

Zoeken in deze blog