dinsdag 11 januari 2011

Bekend gezicht

Tijdens onze reis in Indonesië ontmoet je natuurlijk heel veel Javanen, want daar is de plek. De verrassing is natuurlijk als je iemand ontmoet en dan denk je ...oeps..... wat lijkt hij sprekend op een bekende. De ene lijkt een beetje op een tante en de ander lijkt weer op een buurman van mijn moeder. En zo gaat het bijna elke dag.
En andersom ook he, je komt ergens in een warung. En dan spreekt ze mij in een plaatselijk dialect aan en dan kijk ik verbaas aan of even nadenken om te antwoorden. En denkt zij: "Ho...orang lain". Het is dan jammer dat ik niet alles in 1 keer versta om direct te antwoorden om niet als vreemde te worden behandeld. Er waren wel momenten dat ik direct kan antwoorden en dan zijn hun houding ook anders tegenover ons, maar na een paar woorden hebben ze dan ook weer ontdekt dat wij geen locals zijn. Ja, hoe dan, tuurlijk met onze vreemde accent of net de woorden gebruiken die zij niet dagelijks gebruiken.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog